BREZNO. Koncom minulého roka v areáli nemocnice v Brezne manuálny systém predaja parkovacích lístkov nahradilo plne automatizované zariadenie. Občania sú však nespokojní, podľa mnohých rampy sú nespoľahlivé a spôsobujú problémy pri vjazde aj výjazde vodičov. Vedenie nemocnice urobilo v areáli výraznú zmenu, ktorou chce zvýšiť komfort parkovania, ako aj bezpečnosť dopravy pre každého.
Problém údajne spočíva v nezodpovednosti vodičov
Názory občanov na závorový systém sú rôzne, no skôr sa prikláňajú k tomu, že je pre nich nevyhovujúci. Problém spôsobujú rampy, ktoré nefungujú spoľahlivo a robia vrásky mnohým vodičom pri vjazde aj výjazde.
Podľa slov vedúceho oddelenia správy majetku breznianskej nemocnice Pavla Kohútika, problém spočíva v nezodpovednosti niektorých vodičov, ktorí nerešpektujú dopravné značky umiestnené pred závorami. „Nesprávne sa zaradia do vyhradených pruhov pre Integrovaný záchranný systém, alebo sa otáčajú pred závorami. Autá nesprávne zaparkujú na zákaze státia, resp. stoja priamo na vjazde na dolné parkovisko. Je veľa prípadov, kedy vodič na vjazde nepočká, kým sa zavrie rampa pred ním a snaží sa dostať popod ňu, čo môže spôsobiť jej poškodenie. Tým však dôjde k narušeniu celého cyklu a vodič nedostane vjazdový lístok, a tak nastane situácia, že nemôže opustiť areál nemocnice.“
Rampa na vozidlo spadnúť nemôže
Technický problém, ako je nevydanie parkovacieho lístka terminálom, prípadne po zaplatení, nemocnica rieši v spolupráci s dodávateľskou firmou City Parking Group, s. r. o. Mnohí vodiči sa pre týždenník MY Horehronie vyjadrili aj o tom, že majú obavy, aby im rampa nespadla pri prechádzaní na vozidlo.
Riaditeľ spoločnosti City Parking Group, s. r. o., Tibor Ferenczi ich však ubezpečuje, že závorové systémy sú vybavené pred aj za ramenom indukčnými slučkami, ktoré zabránia tomu, aby rampa spadla na vozidlo. „Kým auto neprejde cez jednu a druhú slučku, nie je možné, aby sa rameno zavrelo. Súhlasím však s vyjadrením nemocnice, vodiči sú nedisiciplinovaní, niekedy sa snažia na jeden lístok prekĺznuť aj dvaja. Veľmi jasne sú zobrazené aj dopravné značky schválené dopravným inšpektorátom. V prípade, že vodič dodrží pravidlá cestnej premávky a bude postupovať podľa predpisov, nemôže sa stať nič zlé.“
Poruchu sa dodávateľ snaží odstrániť čo najskôr
Ak vznikne porucha, dodávateľská firma sa ju snaží odstrániť do 48 hodín, čo jej vyplýva zo zmluvy s nemocnicou. Pracuje však na tom, aby sa to podarilo ešte v kratšom čase. „Plne automatizovaný systém opravujeme počas dňa, bohužiaľ techniku neovplyvníme. Ak nastane problém, robíme tak, aby sme systém technicky dovybavili a na sto percent zamedzili rôznym poruchám. Niektoré prekvapili aj nás, no systém sme sprevádzkovali vo viacerých krajinách s podobnými poveternostnými podmienkami, napríklad v Čechách, Poľsku a napriek tomu funguje spoľahlivo. Našou prácou a povinnosťou však je čo najskôr reagovať a vyriešiť situáciu k spokojnosti všetkých strán.“
Čoskoro v areáli namontujú aj kamerový systém
V blízkej budúcnosti pri vjazde a výjazde z areálu nemocnice plánujú podľa slov Pavla Kohútika namontovať kamerový systém. „Pomocou neho zistíme a vyriešime vzniknutú situáciu a taktiež budeme môcť identifikovať nezodpovedných vodičov.“ Na záver dodal, že zavedením parkovacieho systému sa značne zlepšila organizácia a riadenie dopravy všetkých vozidiel, úprava dopravného značenia v celom areáli a tiež sa zvýšil počet parkovacích miest pre pacientov breznianskej nemocnice.