Chátrajúci skelet autobusky možno prestane strašiť

Nekonečný problém s roky rozostavanou a nedokončenou stanicou by sa mal konečne riešiť. Objekt je stále vo vlastníctve SAD Banská Bystrica.

Rozostavaná budova je problémom Banskej Bystrice dlhé rokyRozostavaná budova je problémom Banskej Bystrice dlhé roky (Zdroj: JÁN KROŠLÁK- SME)

Nekonečný problém s roky rozostavanou a nedokončenou stanicou by sa mal konečne riešiť. Primátor verí vízii zahraničného investora, ktorý chce priestor medzi autobusovou a železničnou stanicou zmeniť na dopravno – obchodné centrum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BANSKÁ BYSTRICA. Nedokončená a postupne sa rozpadávajúca budova autobusovej stanice v Banskej Bystrici možno už čoskoro prestane špatiť Banskú Bystricu. Namiesto nej chce rakúsky investor, o ktorom podrobnosti zatiaľ nie sú známe, postaviť moderné dopravno – obchodné centrum. V pláne má architektonické prepojenie priestoru autobusovej a železničnej stanice. Primátor Banskej Bystrice Peter Gogola potvrdil, že mesto dalo k štúdii súhlasné stanovisko. „ Ako som sa dozvedel z telefonickej reakcie, budúci rok by sa mal stať rokom otvorenia tohto komplexu,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto už zvažuje možnosti, kde počas výstavby umiestniť dočasnú autobusovú stanicu. Jedinou alternatívou sa ukazuje Uhlisko – priestor parkoviska oproti Kazačku. Tento pozemok síce patrí Štátnym lesom, samotné parkovisko je však majetkom mesta. Problém s jeho dočasným prevádzkovaním by teda nemal nastať.

V hre ešte boli Štiavničky, pre cestujúcich z mnohých častí Slovenska by to však mohlo byť mätúce. Primátor odhaduje, že v provizórnych podmienkach bude stanica fungovať pol až trištvrte roka. „Štandard pre verejnosť sa tým síce zníži, ale bude to dočasné riešenie. Veríme, že cestujúci budú zhovievaví,“ povedal.

Majiteľ sa zatiaľ nezmenil

Samotná stanica zatiaľ majiteľa nezmenila, stále je majetkom SAD Banská Bystrica. Potvrdil to prokurista tejto spoločnosti Martin Kracík s tým, že v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania o podobe zmluvy medzi vlastníkom nehnuteľnosti a budúcim nadobúdateľom. „ Zainteresované strany sa už na začiatku dohodli, že žiadna z nich nebude zverejňovať o priebehu rokovaní žiadne informácie,“ dodal. Stane sa tak podľa neho až potom, keď definitívne príde k dohode o realizácii projektu.

SkryťVypnúť reklamu

„Podľa mojich informácií rokuje pán primátor s budúcim nadobúdateľom a o všetkých zásadných skutočnostiach je informovaný tak, aby ako štatutárny zástupca mesta mohol podporiť pri rokovaniach záujmy mesta pre úspešné odstránenie súčasnej stanice a výstavbu nového terminálu,“ dodal Kracík.

Autobusovú stanicu začali stavať v roku 1983, po siedmich rokoch stavbu zastavili a nikdy sa ju nepodarilo dokončiť. Areál dlhé roky chátra. Mesto v minulosti zvažovalo aj možnosť, že stanicu prevezme do svojho vlastníctva, no nakoniec od tejto myšlienky ustúpilo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 517
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 053
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 745
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 593
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 411
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 373
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 171
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 773
  1. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  2. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  4. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  5. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  6. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  7. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  8. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 291
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 247
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 697
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 126
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 403
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 651
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 320
  8. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 6 929
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  2. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  3. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  4. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  5. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  6. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  7. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  8. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 291
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 247
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 697
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 126
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 403
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 651
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 320
  8. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 6 929
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu